Probabil ati mai auzit termenul de “spam“, Pentru omul de rand, “spam” inseamna mesaje electronice nesolicitate, in inbox. Acest tip de spam este o afacere de sute de milioane, daca nu miliarde de dolari, careia i-au cazut victime nenumarati naivi.
Pentru un webmaster insa, spam-ul, asa cum este definit de Google, reprezinta cu totul altceva, si este un semnal de alarma pe care, daca il neglijezi, web site-ul tau va avea de suferit. Google poate fi necrutator cu web site-urile care, in opinia lui, au prestat actiuni de tip spam. Vom analiza in continuare la ce se refera Google cand iti trimite avertismentul pentru spam, dar si ce poti face pentru a rezolva problema.
Gigantul motoarelor de cautare sustine ca “in fiecare zi milioane de pagini spam inutile sunt create. Luptam cu spam-ul printr-o combinatie de algoritmi si recenzii manuale”. Inainte de a vedea care sunt actiunile de tip spam de care trebuie sa te feresti, trebuie spus ca pedepsele (“actiunile manuale” ale Google) sunt adesea extrem de greu de surmontat. Mai jos iti prezint tipurile de spam si cateva sugestii si metode prin care le poti contracara, insa nu am pretentia ca as acoperi totul, deoarece procesul este unul foarte complex si implica multe variabile. Daca nu te descurci, cel mai bine este sa apelezi la un specialist SEO .
Spam pur
Site-ul pare sa foloseasca tehnici agresive precum generarea automata de content irelevant, fura content de pe alte web site-uri, sau violeaza (repetat) Regulamentul Google pentru Webmasteri.
Daca ai primit acest avertisment, inseamna ca Google ti-a etichetat site-ul (sau parti din el) ca spam. Este crucial sa te ocupi de asta. Mai intai, daca te faci vinovat de ceva din cele de mai sus, opreste-te. Sansele sa iti revii sunt mici, insa daca n-ai facut asta pe site-ul principal, ai o sansa sa mergi mai departe. Exista si posibilitatea sa nu fi utilizat metode black hat, iar vina sa fie a unui “expert” SEO la care ai apelat, sau a unui user. Corecteaza-ti greselile si cere sa fii reinclus. Daca nimic nu merge, cere ajutor. Este o problema atat de serioasa ca Google are un feed live de site-uri care au fost eliminate pentru spam pur.
Cloaking si / sau redirectionari inselatoare
Site-ul pare sa foloseasca tehnici de cloaking (afiseaza pentru oameni content diferit fata de cel pentru motoarele de cautare) sau redirectioneaza utilizatorii spre alte pagini decat a vazut Google.
Daca ai fost prins, si daca e vorba de un site adiacent, de care te poti lipsi, cel mai bine e sa nu te mai uiti inapoi. Daca e vorba de site-ul principal, “fa curat” si cere sa fii reinclus. Insa, si aici este posibil sa fi folosit tehnici de codare cu care nu ai realizat ca incalci directivele Google. Acum ca stii, inlatura cloaking-ul si redirectionarile, si cere sa fii readmis. 301 este redirect-ul tau standard permanent, foloseste-l pentru toate viitoarele update-uri si nu vei mai primi niciodata aceasta notificare de incalcare a legii Google.
Site spart
Unele pagini de pe site au fost “sparte” de o terta parte pentru a afisa content tip spam sau linkuri. Proprietarii de web site-uri ar trebui sa ia actiuni imediate pentru a-si curata site-urile si a astupa orice gauri de securitate.
O problema delicata, pentru ca partea afectata de hacking poate fi invizibila pentru tine. Daca te pricepi totusi, incearca sa gasesti malware-ul si sa il inlaturi. Daca ai o instalare WordPress, cel mai frecvent afectata de hacking, va trebui probabil sa dai jos toata instalarea, sa scanezi folderele si sa reinstalezi bucata cu bucata, asigurandu-te ca malware-ul nu mai e acolo. Tine-ti mereu software-ul de securitate actualizat si nu folosi niciodata plugin-uri de care nu esti sigur. Ultimul resort: angajeaza un profesionist in securitate. Dupa ca ai rezolvat problema, aplica pentru a fi reinclus. Sunt sanse mari ca Google sa iti redea fostul statut.
Text ascuns si / sau prea multe cuvinte cheie
Unele pagini contin text ascuns si / sau o inflatie de cuvinte cheie
Folosirea de prea multe cuvinte cheie este de cele mai multe ori involuntara si inconstienta. De pilda, adaugi mai multe cuvinte cheie la alt tag-uri, scrii propozitii intregi in title=””, adaugi orice cuvant imaginabil in titlu si descrieri, sau ascunzi content pe paginile tale via CSS. Potrivit Google, daca faci asta, faci spam. Daca nu esti convins cu ce gresesti, cere un audit de site pentru a vedea unde exagerezi si ce este bine. Aplica apoi pentru a fi reinclus.
Domenii parcate
Site-uri cu putin content unic, pe care Google nu le include in rezultatele cautarii
Mai nimic. Domeniile parcate nu au ce cauta in rezulatele cautarilor. Ele sunt domenii oglindite pe un domeniu care deja exista, si practic incarca acelasi site.
Gazduire gratuita tip spam si furnizori de DNS dinamic
Site-ul este gazduit de un serviciu gratuit de hosting sau de un furnizor de DNS dinamic, care produce content spam
Desi hosting-ul web site-ului tau ar trebui sa nu fie scump, alegerea celui mai ieftin ar putea fi o idee proasta. Stai departe de hosting-ul gratis, de hosting-ul cu DNS dinamic si de hosting-ul partajat (acelasi server este impartit de mai multi useri, de multe ori cu aceeasi adresa IP.). Google te judeca si dupa ce ai in preajma. Asigura-i site-ului tau propriul locsor pe net, astfel ca Google sa nu vada si altceva negativ pe langa el, si sa te taxeze pe tine pentru greselile altora.
Content slab, care nu aduce valoare
Site-ul pare sa fie alcatuit din pagini de slaba calitate sau superficial incropite, care nu ofera valoare utilizatorilor (pagini afiliate, content generat automat, content copiat etc.)
Desi Panda a rectificat aceasta problema la nivel macro, aici vorbim de o actiune manuala aplicata site-ului tau, care inseamna ca cineva din echipa Webspam de la Google a aruncat o privire, si nu i-a placut ce a vazut. Este deci o penalizare si nu o problema de algoritm. Solutia? Adauga calitate si “adancime” content-ului tau, asigura-te ca are substanta si relevanta si ca are macar 700-900 de cuvinte. Chiar daca unele pagini pot avea mai putin, nu este indicat sa fie un procent prea mare din total. Tine minte: cantitatea functioneaza doar cand si calitatea si relevanta sunt acolo.
Linkuri nenaturale dinspre un site
Google a detectat un model de linkuri ce duc la exterior nenaturale, artificiale si inselatoare, pe site-ul tau. Acesta poate fi rezultatul vanzarii de linkuri care “imprumuta” PageRank sau al participarii la scheme de linking.
Ca si in cazul anterior, vorbim de o penalizare mauala a celor de la Google, si nu de un efect algoritmic. In primul rand, nu repudia linkurile, si in nici un caz nu pe toate. Inainte de a face asta, fa o analiza a linking-ului pentru a vedea care sunt linkurile bune si cele rele, si abia apoi incearca sa scapi de cele rele. Google vrea sa vada o schimbare atunci cand il vei ruga sa te reprimeasca. Odata ce ai facut tot ce se putea pentru a elimina linkurile rele de pe site-ul tau, repudiaza-le pe restul pe care nu le-ai putut scoate. Acum poti aplica pentru reincludere.
Linkuri nenaturale catre un site
Google a detectat un model de linkuri artificiale si inselatoare catre site. Acesta poate fi rezultatul cumpararii de linkuri care influenteaza PageRank-ul sau al participarii la scheme de linking.
Google este de parere ca vinzi linkuri, sau ca faci linking spre site-uri spre care nu ar trebui (aici sunt incluse si advertorialele). Daca vinzi linkuri si ai fost prins, mai bine renunta. Daca ai trimis spre advertoriale, sau fara sa vrei catre site-uri care ti-au atras aceasta penalizare, identifica-le, pune no-follow linkurilor, iar in cazul advertorialelor semnaleaza-le evident ca reclame. In cazul linking-ului, cererea de readmisie este foarte specifica. Asigura-te ca o faci ca la carte.
Spam generat de utilizatori
Site-ul pare sa aiba content de tip spam, generat de utilizatori. Acesta poate fi prezent pe paginile forumului, pe paginile vizitatorilor sau pe profilurile userilor.
Aceasta penalizare este de cele mai multe ori ca o lovitura sub centura, la care nu te astepti. Asta inseamna ca ai vizitatori care lasa comentarii spam pe blogul sau forumul tau, sau in alte zone generate de utilizatori. Vorbim de continut fara nici o noima, linkuri spre site-uri care vand produse, linkuri in profil sau mai multe linkuri in comentarii, care conduc spre site-uri de tip spam si irelevante. Cel mai bine este sa faci urgent curat si sa institui metode pentru ca asta sa nu se mai intample: un sistem de moderare a comentariilor, inregistrare verificata etc. Daca ceea ce genereaza utilizatorii site-ului tau nu este moderat, sansa unei penalizari de la Google creste. Fii pe faza! Este mai usor sa previi, decat sa combati.
Am facut tot ce mi-ai spus, acum ce fac?
Dupa ce ai rectificat tot ceea ce era de rectificat, unul sau mai multe din punctele de mai sus, il poti ruga pe Google sa te ierte.
Ar mai fi insa 3 puncte de atins, pana sa trimiti cererea:
- asigura-te ca ai inclus in ea tot ce era necesar. Daca ti se cere un document Excel, pune informatia in Google Docs si trimite linkul echipei Webspam
- asigura-te ca ai facut totul temeinic si ca ai depus eforturi pentru a-ti rezolva problema / problemele. Google vrea sa vada ca ai depus energie si timp
- Google vrea sa fie sigur ca nu vei repeta greselile. Daca ai lucrat cu cineva care te-a adus in aceasta belea, renunta la el, elimina linkurile etc. Google va lua nota
In concluzie, respecta regulile Google (si site-ul / paginile-problema vor primi o a doua sansa), sau plateste pretul pentru spam!
PS: daca Google nu te reprimeste, nu continua sa bati la o usa inchisa. Apeleaza la un specialist SEO!
Blog Web Design | Blog SEO
http://reparacalculator.com/avertisment-pentru-spam-ce-de-facut/
via IFTTT